24 Şubat 2009 Salı

Annelik Üzerine

8 Aylık annelik hayatımı özetleyecek olduğumda;
Arkadaşlar bu bebek büyütmek ,çocuk yetiştirmek anlıyorumki şimdilerde hiçbirzaman aklınızda koydunuz kurallara göre olmuyormuş.Yok ben çocuğum olsa bunu yaparım,şöyle yetiştiririm ,böyle terbiye veririm olayı sadece hikayeden ibaret imiş.
Bir kere nasıl bir huy ve karakterle dünyaya geliyorlar ise tamamen talim - terbiye etme görevi onların elinde oluyormuş.Oyunun kurallarını da aslında onlar koyuyorlarmış.Siz sadece size verilen rolü oynuyorsunuz konumunda imişsiniz de benim haberim hiç yokmuş.
Bikere benim zaten bebekten önceki hayatımda bebek nasıldır ,ne yapar,nasıl büyür diye bir bilgim hiç yokmuş ona kanaat getirdim.Bebekten sonraki hayatımda da aslında ideallerin tamamen hayaller olduğu kanısı ve gerçekten de ideal diye gerçek bir şeyin olmadığını anladım.İleriye dönük yorum yapmak ve planlar kurmanın ne kadar gereksiz,hayatı anlamsızlaştıran şeyler olduğunu,plan kursan bile zaten böyle bir şeyi yapmaya hakkın olmadığını,eğer ortada bir plan varsa bunu yavrucukların yapabileceği öğrendm.
Adacık daha dünyaya gelmeden hep dediğim ;ilk zamanlar uyur,koyduğın yerde kalır,oh bebekken sorun yok,en rahat dönem,sonrasında da işte bir çözüm bulunur idi.
Uyur,bebekler gibi uyumak AAAA aaa ne kadar saçmasapan bir terim Adacıktan sonra öğrendim.Şimdilerde aaa bebek uyur mu gibi bir kavram içerisindeyim.Bunu kim uydurduysa YALAN,

1.KURAL:Bebek asla uyumaz.

Bebeğime mümkün olduğunca mama vermek istemiyorum diye bir hayal olur mu ya nasıl kurduysam bu hayali kendimi bir türlü anlayamıyorum.Çalışma hayatıydı,kızım uyumuyordu,uykusuz kaldımdı derken süt olur mu hiç.Ya da şunu yersen sütün çok olur,bunu yersen süt yapar,boğazından kesme ,sen daha lohusasın diye koskoca yalanlar önüme birikmişken her denemem bir türlü çoğalma ile sonuçlanmayınca anladım ki anne sütü bünyesel ve dinlensel bir olay.Şimdi bu dinlensel ne demek derseniz kısaca ,yorulmamak,uykusuz kalmamak,çalışmamak,bir elin yağda bir elin balda gibi bir şey derim.Öyle aman süt olsun şundan yiyeyim bundan yiyeyim derseniz bir bakarsınız dirhem dirhem size et olmuş.

2.KURAL:Sütüm yoksa yoktur,çok ısrar edin ama yoksa mama verin.

Oysa ne hayaller kurarak kızımın odasını yapmıştık.Dönenceyi bile aman hemen hazır olsun diye almıştık.Adacık 8 aydır bir ilke imza atarak 3-4 gündür odasında yatıyor.Yatak odama beşik almam,yatağıma hiç almam,ay yazık ezilir filan olayları da yalan.AAA aaa bir bakıyorsunuz küçük ev arkadaşınız sizin yatağınızı da sahiplenmiş.Şimdi kendi odası ve beşiği,yatak odası beşiği,oturma odası çingene beşiği,büro çingene beşiği ve yatak odası yatağı olmak üzere bu miniğin 5 tane birden yatağı var.

3.KURAL:Bebek uyumak istiyorsa istediği yerde uyur,boşuna kurallar koymayın.

Ay hamilelikte biraz ölçüyü kaçırdım,neyse doğumdan sonra zayıflarım artık,zaten bebek var,ona adapte olmaktan istemesemde zayıflarım kadar büyük bir ütopya olamaz.Benim gibi hamileliğinizde 20 kg alıp 2.600 gr bir bebek doğuruyorsanız o ölçü kaçmamış,ölçü kavramı diye bişey kalmamış demektir.Emzirirken zaten kilo kaybedersin diye bir olay yok.Sonrasında da 8 aydır uyumadım ama 13 kg nin dışında da kilo veremedim diyen yunus balığı olursunuz.

4.KURAL:Zayıf olun zayıf kalın,hamileyken bebek nasıl olsa kilo alır.

Ben bebeğime tamamen doğal gıdalar vercem hikayesi de yalan.Bikere emzirirken bile mutlaka siz içerisinde hormon bulunan gıdaları tüketiyorsunuz bu sütten bebeğe geçiyor,sonrasında istrseniz mevsimsiz sebze meyve yedirmeyin yine morfolojisi bozulmuş gıdalardan tüketir.Valla bugünlerde maydonuzun bile hormonundan şüphe ediyorum.Bir de kavanoz kaşık mamaları yedirmem,evimde yaparım filan diye de bişey yok.Gittim gördüm test ettim.Kavanozlara sağlıklıca yerleştirdiklerini gördüm,ancak organik denilen gıdaların üreticileri tarım yapan amcalarımızla görüşüp konunun özüne inemedim,çocukluklarını gözlemleyemedim ama emin olun sağlıklı kavanoz gıdaları.Zaten sebzeleri pişirirken biz şoklama yapamadığımız için besin değeri kayıplara uğruyor.

5.KURAL:Kavanoz mamaları da evde yaptıklarınız kadar hatta daha fazlasıyla sağlıklı.

Bebeğimin kesinlikle düzenli bir yaşantısı,düzenli bir uykusu olacak,saati saatine düzen uygulanacak hayata uygulamayan bir kriterdir.Zaten bebeğimi büro hayatına da alıştıran biri olarak böyle yapabilen insanlar varsa dahi ben o katagoriye dahil değilim.Ben çocuğuma sağlıksız öğretilerde bulunmayacağım.Örnek veriyorum yürüteç almam,adımlarını sağlam bassın,yürümeyi gerçekten öğrensin.Demeyin.Aman 10 dk oyalansın yürüteçte o bile yeter diyen biri haline gelebilirsiniz.

6.KURAL:Düzen ve öğretiler yok gerçekler vardır.

Hep büyüklerimiz derler.Aman çocuk uyurken sen de uyu.Uyu uyu uyu nereye kadar uyu.O çocuk zaten yatınca 10 dk uyuyor,uygun yatak ve uyku pozisyonuna geçmek,uykuya dalmak bunca süre uykusuz kalmış birisi için zaten en az 30 dk yı bulurken gel de uyu.Başka açıdan bakalım,uyusun da ortalığı toparlayım,mutfağı toparlayım,yemek yapayım,çamaşır asayım durumları sözkonusu iken zaten bebeğin o uyku arasında bunların hiçbirini yapamaz,üstelik uyuyamaz,bebek uyanınca bir elde bebek bir elde yemek işe koyuluverirsiniz.

7.KURAL:Bebeğiniz uyurken asla uyuyamazsınız.

Ütü yapmayı sevmeyen biri olarak kendi ütülerimizin yanına bir de Ada kıyafetleri ütüleri çıkmıyormu deliriyorum.Aman kendininkilerden önce bebeğinkileri ütüle derler.Yalan söylemiyeceğim itiraf ediyorum arada ütülemeden dolaba dizdiğim olmuyor değil.Haa bir de bebek çamaşırlarına sabun tozu imiş YALAN ,Sabun tozu kesinlikle kıyafetlerde kalıntı bırakıyor,leke çıkarmıyor.Hoş hala bu yalana inanaraktan Ada'nın çamaşırlarını sabun tozu ile yıkıyorum ama zaten içerisinde hijyenik temizleyici barındıran şeylerin sağlıklı olmadığını da adım gibi biliyorum.Zaten o bebek yemek yerken nasıl bir kirletme canavarına dönüşüyor,o yaka nasıl bir güçle çekiliyor,inanamazsınız.

8.KURAL:Sabun tozu sağlıklı değildir.

Şimdilik aklıma gelen YALAN olan GERÇEKLER bunlar,gelen giden büro ortamında ancak bukadarını toparlayabildim zaten.Sonra 8 aylık annelik hayatımın öğretilerine devam edeceğim.

Hiç yorum yok: