13 Mart 2009 Cuma

ISPANAKLI BÖREK


Damakta bıraktığı demirsi tat için bazı zamanlarda ıspanakla aram iyi olmuyor ama bu kış demek ki aramızın iyi olduğu zamanlardan ki ıspanak versiyonları üretiyorum.
Aslında basit tarifi olmasına rağmen çok lezzetli bir börek oldu.Ispanakları yıkadım ve çiğden doğradım, 2 kaşık salça,3 kibrit kutusu kadar beyaz peynir,1 çay kaşığı karabiber,1 çay kaşığı tuz ve pul biber ekledim ve 1 adet doğranmış soğanla karıştırarak iç malzameyi hazır ettim.3 adet hazır yufkayı ayırdım.İç malzemeyi yufkalara sarmadan ayrı bir kapta 1 bardak süt,yarım bardak yağ ve 1 yumurta ile çırptım.Bunu önce yufkalara sürdüm ve ıspanaklı içle beraber sardım.Tepsiye dizeken biraz da kırışık görünüm vererek üzerine 1 yumurta sarısı ve 1 çay kaşığı pudra şekerini sürdüm.200 Derece fırında pişirdim.Fırından çıktıktan sonra da üzerini örtmedim biraz çıtır çıtır olsun diye.

Hiç yorum yok: