14 Ocak 2010 Perşembe

AYVA TATLISI




Epeydir tembellik yapıyormuşum gibi bir imaj verdim blog sitemde.Aslında hala çok yoğun ve çok çalışıyorum.Heralde bu sebeptendir yazamayışım ve yaptıklarımı ekleyemeyişim.Şimdiden bol bol özürlerimi sunuyorum.


Elimde şimdilik fotoğrafını çekme fırsatı bulduğum çok hafif ve lezzetli bir tat olan ayva tatlısı varken hemen yazayım dedim.En kolay tatlılardan biridir bence.Hatta sırf meyve olarak yemesi çok zor olduğu için yada bana öyle geldiği için ayvaya dair en güzel lezzetlerden biridir.Hemen tatlıya müsait büyük ayvaları alıp kabuklarını soyarak ikiye bölerek içlerini oyuyoruz.Tenceremize üzerini geçecek miktarda su ve yoğunca olacak şekilde şeker koyuyoruz-ölçü veremiyorum,ölçülerim hep göz kararıdır.Ayvaların artık çekirdekleri genetikleri biraz değişikliğe uğradığı için kırmızı rengi veremiyor ben bu yüzden doğal kırmızı gıda boyası koyuyorum.Yumuşayana kadar pişirdikten sonra altını söndürüp soğumaya bırakırken,bir taraftan krem şanti ile 1 çay bardağı sütü mükserle çırpıyoruz.Çırpılan kremayı da dinlenmeye bırakıyoruz.Her iki malzamemiz de hazır olunca ayvaların içine dövülmüş antep fıstığı doldurup üzerini krem şanti ile kapatıyoruz,süslemek için de yine bir miktar antep fıstığını üzerine serpiyoruz.


Afiyetler olsun....

Hiç yorum yok: